Formarea prin metoda păpușilor-personaj în București

Proiectul ”Avem cu toții o poveste” a trecut acum în cel de-al doilea stagiu, oferind traininguri pentru utilizarea metodei păpușilor-personaj printre educatoare. Păpușile-personaj nu sunt doar păpuși de joacă, ci mai degrabă ele reprezintă unelte didactice eficiente pentru promovarea atitudinilor de incluziune. Educatoarele creează o biografie realistă ce include în mod conștient aspecte ale diversității – păpușa-personaj poate avea o identitate minoritară etnică, sau poate purta ochelari, sau poate fi supraponderală. Dar, mai departe de caracteristicile fizice, păpușa împărtășește interese și probleme comune cu copiii. Biografia lor include amănunte precum culorile favorite, jocurile favorite sau istorii de familie. Și, pe parcursul anului, educatoarele pot adăuga detalii care reflectă evenimentele ce se petrec în viețile personale ale copiilor – cum ar fi nașterea unei rude, sau pierderea unui bunic.

În acest fel, aceste chestiuni pot fi discutate într-um mod liniștitor, fără a ținti în mod inconfortabil către un copil anume. Păpușile au fost făcute de o organizație de mame singure, într-un program condus de organizația ”ASCIS”.

Proiectul ”Avem cu toții o poveste” țintește în mod particular să familiarizeze copiii cu idei împotriva formării de stereotipuri și prejudecăți. El constă în oferirea de traininguri pro diversitate pentru 100 de educatori și lucrează cu 37 de clase de grădiniță din București. Este un parteneriat între Centrul Parteneriat pentru Egalitate – o organizație ce militează pentru egalitatea dintre sexe, Romanobutiq – o organizație ce militează pentru drepturile romilor, și AMURTEL. Noi aducem în acest proiect experiența proprie cu educația inclusivă neoumanistă, dată fiind experiența noastră în integrarea copiilor cu nevoi speciale – alături de cei cu dezvoltare tipică – de mai bine de 20 de ani. Încurajarea atitudinilor incluzive și o atitudine ecologică de interconectare sunt aspecte fundamentale ale abordării noastre de educație holistică și neoumanism.

fondong